29.5.2023

Hei alueen yrittäjä!

Kaipaatko osaavaa työvoimaa? Onko sinulla työtä, jota et ehdi tai halua tehdä? Täsmätyökykyisen rekrytointi voi olla ratkaisu sinulle!

Etsimme mikro- ja pk-yrityksiä mukaan hankkeeseen, jossa alueen osaajapulaan haetaan ratkaisuja täsmätyökykyisten eli osatyökykyisten rekrytoinnilla. Tarkoituksena on tukea yrityksiä täsmätyökykyisten rekrytoinnissa. Tähän pyritään työn räätälöinnillä ja tarjoamalla tietoa rekrytointimahdollisuuksista ja siitä, mitä tukiatyönantajalla on saatavilla täsmätyökykyisen rekrytointiin. Osallistuminen on yrityksille maksutonta.

Osallistujana saat:

• tietoa ja käytännöllisiä ohjeita rekrytointiin
  • apua ja välineitä työn muotoiluun ja sitä kautta rekrytointikynnyksen madaltamiseen aiempaa useammalle
  • pääset vaikuttamaan myönteisesti täsmätyökykyisten työllistymiseen ja työllistymisen esteiden poistamiseen.

Hanke koostuu ryhmähaastattelusta (kesto 2 tuntia) sekä yritysten valmennuksesta (2 tuntia). Saat lisäksi halutessasi yrityskohtaista ohjausta työntekijöiden rekrytointiin.

Palvelun tuottavat työelämän muotoilutoimisto Workday Designers Oy ja yritysten tukena toimii työllisyysasiantuntija Pauli Leinonen. Projekti on osa Lapin ELY-keskuksen Hyvä työpaikka Lapissa -hanketta.

Aikataulu:

• Työpajat maanantai 12.6.2023 kello 10 ja kello 14 ja tiistai 13.6.2023 kello 15 (osallistujat osallistuvat yhteen työpajaan)
  • Valmennus kaikille osallistujille 22.8.2023 kello 10-12
  • Yrityskohtainen valmennus halukkaille viikoilla 34 ja 35 (1 tunti/yritys, aika sovitaan yrityskohtaisesti)

Ilmoittautuminen on ollut 9.6.2023 mennessä.

Lisätietoja antaa:

Aku Varamäki