Viestintä
Olemme asiallisia, jämäköitä, rakentavia ja rehellisiä – hyvässä hengessä. Virallinen viestintämme on myönteistä ja perustuu tosiasioihin eli faktoihin.
Asiallisuus ei estä meitä olemasta ylpeitä kemiläisyydestämme. Tunnemme kaupunkimme, asukkaamme ja olosuhteemme.
Kaupunki viestii monessa kanavassa: nettisivuilla, sosiaalisessa mediassa, tiedotuslehdessä, mediatiedotteissa, infotauluissa. Tärkeää on myös kohdata ihmisiä tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Olemme täällä toisiamme varten ja pidämme toisistamme huolta.
Konstailematon ja vihreä kotikaupunki
Kemissä aistit pohjoista päättäväisyyttä ja sisua, konstailemattomuutta, luovaa taitoa seilata vastatuuleen ja omaan suuntaan. Kaupunkilaiset ovat selviytyneet kovista rakennemuutoksista.
Vihreys ei ole vain täplä logossa tai osa uutta värimaailmaa. Kemi on vastuullisesti vihreä kaupunki, jonka toimintaa ohjaa ekologinen, taloudellinen, kulttuurinen ja sosiaalinen kestävyys.
Kemi haluaa olla edelläkävijä muun muassa kiertotaloudessa. Tavoitteena on yltää Suomen vihreimmäksi kaupungiksi. Sen pitää näkyä arjen pieniä tekoja ja valintoja myöten.