14.7.2021

Koronarokotusilmoitus

Tiistaina 27.7.2021 rokotusvuorossa ovat kaikki vuonna 2001 tai sitä vanhemmat sekä riskiryhmiin 1 ja 2 kuuluvat yli 12-vuotiaat. Riskiryhmät löytyvät thl:n (Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen) internettisivuilta. Rokotuspaikkana Tervahalli, osoitteessa Tervaharjunkatu 14. Sisäänkäynti Keilahallin puoleisen pysäköintialueen ovista.

Rokotusajan voi varata netin kautta osoitteesta https://koronarokotuskemi.kehollesi.fi/ tai puhelimitse numerosta 040 589 0995 arkisin kello 8-11 ja kello 12-15.

Nuoremmat kuin 2001 syntyneet riskiryhmäläiset voivat varata koronarokotusajan vain puhelimitse.

Ajanvarauksen yhteydessä ja saamassasi tekstiviestissä lukee mikä rokotuspisteesi on.

Seuraa tarkoin Kemin kaupungin www –sivuja ja facebook sivua, joihin päivitämme ikä- ja riskiryhmien rokottamiseen liittyviä tietoja.

Rokote annetaan käsivarteen, joten pue päälle helposti riisuttava paita. Ota Kela kortti mukaan, kun tulet rokotukselle!

HUOM!

Koronarokotteiden 2.annoksia annetaan Tervahallilla jo annettuna tehosterokotusajankohtana.

Välttäkää tehostekoronarokotusaikojen siirtämistä

Pyydämme kaikkia välttämään jo annetun tehosterokotusajan siirtämistä/perumista ellei ajan siirtämiselle ole aivan pakottavaa tarvetta. Tehosterokotusaikojen siirtäminen ei onnistu helposti, sillä rokotemäärien on täsmättävä rokotettavien lukumäärän kanssa.

Jos on yli 65-vuotias ja saanut ensimmäisen annoksen AstraZeneca rokotetta, tehosterokotteen voi pyytää vaihtamaan toiseen rokotteeseen hyvissä ajoin. Vaihtoa ei voi tehdä enää rokotuspaikalla. Alle 65-vuotiaat saavat automaattisesti muun kuin AstraZeneca rokotteen.

Koronarokotuksiin liittyvissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä koronarokotus@kemi.fi