22.3.2022

Pyydä apua! -nappi otettiin käyttöön Kemin sosiaalitoimessa

Pyydä apua -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava kaupungin verkkosivuilla ja virtu.fi-portaalissa. Nappia painamalla voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Uuden palvelun vuoksi yhteydenottajan ei tarvitse etsiä oikeaa henkilöä tai tahoa kysymykselleen tai avunpyynnölleen. Yhteydenottoihin vastaavat kaupungin työntekijät palveluohjauksesta, perhesosiaalityöstä sekä lastensuojelusta.

Apua tai neuvoa voi pyytää omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Viestiin vastataan viimeistään seuraavana arkipäivänä. Palvelu ei vaadi tunnistautumista eikä kirjautumista ja kysymyksen voi jättää vaikka nimettömänä.

Klikkaamalla Pyydä apua -nappia siirrty Virtun lomakkeelle pyytämään apua.

Lapin virtuaalisessa sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksessa Virtu.fi osoitteessa on myös laajasti muita sähköisiä palveluita. Palveluiden avulla voit asioida, lähettää tietoa sekä kysyä neuvoa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta.

Pyydä apua! -nappi ja muiden Virtu.fi palveluiden laajentaminen on osa käynnissä olevaa Vahvax-hanketta. Hankkeen toimenpiteiden tavoitteena on parantaa Kemin sote-palvelujen saatavuutta sähköisiä palveluja vahvistamalla.

Lisätietoa hankkeesta ja ohjeistusta sähköisten palveluiden käyttöön:

Saara Kaarnalinna, projektipäällikkö, Vahvax-hanke, saara.kaarnalinna@kemi.fi, 040 509 2718

Takaisin listaukseen