KUVA: Arkkitehdit M3 Oy.

5.11.2021

Sauvosaaren liikuntahalli hankkeen käyttäjäkysely

Tervahallin ja keila- ja tennishallin korvaavaa liikuntahallia on suunniteltu sijoittuvaksi uimahallin yhteyteen Sauvosaaren urheilupuiston ja uimahallin väliselle alueelle. Synergiaetujen saavuttamiseksi uimahalli ja liikuntahalli on tarkoitus yhdistää mm. lipunmyynnin / kahvion sekä kiinteistön ylläpidon osalta yhteisellä henkilökunnalla.

Suunnitelmaluonnokset on versioitu VE1 ja VE2
VE1 on suppeammin toiminnot sisältävä kokonaisuus, johon kuuluu johon kuuluu liikuntahalli, monitoimihalli, kamppailulajien salit. (ei keila- ja tennishallia) koko n. 3420 kerrosneliömetriä.

VE2 Tervahallin ja keila- ja tennishallin toiminnot sisältävään laajaan kokonaisuuteen, johon kuuluu liikuntahalli, monitoimihalli, kamppailulajien salit, keila- sekä tennishalli. koko n. 5.670 kerrosneliömetriä.

Molemmissa versioissa pyritään rakennettavien liikuntatilojen monikäyttöisyyteen eri lajeille ja toiminnoille sekä huomioimaan myös yleisö,- messu- ja konserttitapahtumien järjestäminen.

Suppeammassa lipunmyynti ja kulku liikuntahalliin tapahtuu uimahallin kautta ja laajemmassa liikuntahallin ja uimahallin yhdistävän aulatilan kautta uimahalliin ja liikuntahalliin.

Vastausaika kyselyyn on 5.-14.11.2021.

Liikuntahallin luonnoskuvat löytyvät kyselyn kautta tai suoraan tästä suunnitelmaluonnokseen