26.3.2021

Sisäliikuntatiloja koskevat suojaamis- ja rajoitustoimet jatkuvat 25.4.2021 asti

Kaupungin sisäliikuntapaikkojen harrastusvuorot asetetaan määräajaksi tauolle yli 20-vuotiailta. Konserniyhtiöiden tulee toimia samoin.

Alle 20-vuotiaiden tulee huomioida harrastuksissa seuraavat asiat:

• Urheilutilojen pukuhuoneiden käyttöä ei suositella
  • Osallistujien suositellaan tulevan liikuntatilaan suoraan harrastusvarusteissa ja pukuhuoneissa oleskelua tulee välttää. Harrastajien toivotaan käyttävän omia peseytymistiloja.
  • Samassa pukuhuoneessa voi olla yhtä aikaa korkeintaan 10 henkilöä.
  • Liikuntatiloille määritellään tilakohtaiset enimmäismäärät harrastajille.
  • Ohjaajien suositellaan käyttävän kasvomaskia harjoitus- ja ohjaustilanteissa.
  • Harjoituksissa tulee noudattaa lajilittojen antamia suojautumisohjeita.
  • Saattajien ja huoltajien oleskelu puku- ja harjoitustiloissa ei ole sallittua. Milloin tätä ei voida välttää, tulee saattajien ja huoltajien käyttää kasvomaskia koko tilassa oleskelun ajan.
  • Seurat vastaavat omilla harjoitteluvuoroillaan terveysturvallisuuden viranomaisohjeiden ja suositusten toteutumisesta.

Rajoitus ei koske SM-tason kilpaurheilua.
Harjoittelu tulee tässä SM-tason kategoriassa järjestää enintään kymmenen (10) henkilön ryhmissä ja niin, että ryhmien kokoonpano säilyy samana. Urheilijoita suositellaan myös välttämään kontakteja joukkueensa ulkopuolisiin henkilöihin. Toiminta tulee järjestää koronaturvallisesti OKM:n ja AVI:n määräyksiä noudattaen.

Suositellaan, että kaikenlainen kilpailu- ja esiintymistoiminta ja siihen liittyvät matkat perutaan yli 12-vuotiaiden nuorten kuin aikuistenkin osalta. Alle 12-vuotiaiden kilpailutoiminnan tulisi tapahtua sairaanhoitopiirin alueella toimivien joukkueiden kesken.

Vahvasti suositellaan kasvomaskin käyttöä kaikissa tilanteissa, joissa riittäviä turvavälejä ei voida taata.

Uimahalli on suljettu yleisökäytöltä 25.4.2021 asti. Koululaisryhmien ja uimaseurojen alle 20-vuotiaiden harjoittelu ja lasten uimakoulut on mahdollista toteuttaa viranomaismääräyksiä ja ohjeita noudattaen. Fysioterapeuttien antama allasterapia on mahdollista toteuttaa tilaussaunan kautta Vammaiskortin (A) merkinnän omaaville henkilöille.

Kaupungin omistamat kuntosalit on suljettu 25.4.2021 asti.
(Uima- ja Tervahallin kuntosalit sekä Sauvosaaren ja Hepolan kuntosali).

Ulkoliikuntapaikoilla pukutilat eivät ole käytössä. Luistelukentillä on kentän reunalla penkit luistimien vaihtoa varten.

Avantouinti on mahdollista viranomaismääräyksiä ja ohjeita noudattaen. Kausikortit lunastetaan uimahallin lippukassalta.

Jäähallin alle 20-vuotiaiden harjoitusvuorot jatkuvat, muut toiminnat
ovat keskeytyksissä 25.4.2021 asti.

Keila- ja tennishallin keilaradat on suljettu 28.3.2021 asti, mutta
tennishallin osalta vuorot voidaan toteuttaa viranomaismääräyksiä ja ohjeita noudattaen. Tiedot ja tennishallin aukioloajat löytyvät Keila- ja tennishallin nettisivulta tästä linkistä. Vuoroja voi tiedustella Keila ja Tennishallilta puhelin 045 279 3119.

Ohjeistus on voimassa 25.4.2021 saakka tai kunnes tautitilanne vaatii muutoksia ohjeistukseen.