7.9.2023

Ukrainan kansalle omistettu Meri-Lapin jousikvartetin ja Uusinta ensemblen yhteistilaus palkittiin Suomen Musiikkikustantajat Palkintogaala 2023:ssa

Kotimaisia musiikkikustantajia edustava Suomen Musiikkikustantajat ry palkitsi 10-vuotisjuhlagaalassaan Helsingin Valkoisessa Salissa vuoden aikana ansioituneita tekijöitä ja teoksia perjantaina 1.9.2023.
Palkintoja jaettiin kuudessa kategoriassa: Vuoden biisi, Vuoden kevyen musiikin tekijä, Vuoden genrevapaa kategoria, Vuoden vientiteko, Vuoden taidemusiikin säveltäjä suurimuotoisissa ja pienimuotoisissa teoksissa sekä Vuoden läpimurto.

Vuoden taidemusiikin säveltäjä pienimuotoisissa teoksissa -palkinnon saajaksi valittiin Tiina Myllärinen (Fennica Gehrman) – (Bad) Dreams come true (2022) jousikvartetille. Teos on Uusinta Ensemblen ja Meri-Lapin jousikvartetin yhteistilaus. Teos on omistettu Ukrainan kansalle. Uusinta Ensemblen kantaesitys oli Turun kansainvälisellä kitarafestivaalilla 25.11.2022. Meri-Lapin jousikvartetin kantaesitys on lokakuussa 2023. Teos tullaan esittämään lokakuun aikana Meri-Lapin jousikvartetin konserttisarjassa Kemissä, Torniossa, Keminmaalla, Simossa ja Tervolassa.