Vanhustenviikko 2023.

27.9.2023

Vanhustenviikko Kemissä

Vanhustenviikolla 2.-8.10.2023 järjestetään ympäri Kemiä paljon mukavaa ohjelmaa! Vanhustenviikon päätapahtuma on Seniorimessut Kulttuurikeskuksessa torstaina 5.10. kello 10-14. Messuille voi osallistua niin paikan päällä kuin virtuaalisestikin. Viikko alkaa maanantaina LumiLinnalla, joka tarjoaa ilmaisen sisäänpääsyn ympärivuotiseen lumen ja jään elämystilaansa senioreille koko päiväksi. Viikon aikana järjestetään myös esimerkiksi Seniorikino-esityksiä, kirjailijavierailuja, digiopastusta, museokierroksia, ohjattuja ryhmiä, teatteria ja konsertteja!

Lämpimästi tervetuloa mukaan Vanhustenviikon tapahtumiin!

Lue linkistä alla Vanhusneuvoston varapuheenjohtaja Tero Takalon ja vanhusneuvoston jäsenen, Veitsiluodon Eläkkeensaajat ry:n varapuheenjohtajan sekä SPR:n ystäväpalvelun koordinaattori Riitta Grönroosin haastattelu.

Maanantaina:

•  kello 9 Kehonhuolto, Värisilmä (hybridi)
  •  kello 12 Lihaskuntojumppa +65v, Värisilmä
  •  kello 13.30 Tuolijumppa +65v, Kulttuurikeskus
  • kello 15.30 Tanssillinen vesijumppa, Uimahalli (maksullinen)

Tiistaina:

• kello 14 Kahvakuulajumppa +65v, Värisilmä
  • kello 15 Keppijumppa, Värisilmä

Keskiviikkona:

• kello 11 Tanssiliikunta +65v, Värisilmä
  • kello 12 Kehonhuolto, Värisilmä

Torstaina:

• kello 11.30 Soveltavan vesijumppa, Uimahalli (maksullinen)

Maanantaina:

• kello 15.30 Tanssillinen vesijumppa
  • kello 20.30 Syvänvedenjumppa (vesijuoksuvyöt)

Tiistaina:

• kello 7.30 Aamuvesijumppa
  • kello 19.30 Äijäjumppa

Keskiviikkona:

• kello 14.30 Ikääntyvien vesijumppa
  • kello 18.00 Tehovesitreeni
  • kello 19.00 Hydrospinning

Torstaina:

• kello 7.30 Aamuvesijumppa
  • kello 11.30 Soveltavan liikunnan vesijumppa

Torstaina 5.10. Uimahallissa kello 7–14 uintimaksu 2 euroa ja vesijumpat 1 euro.

Maanantaina 2.10.

• LumiLinnan SnowExperience365-elämystilaan ilmainen sisäänpääsy senioreille
  • Kivalo-opiston Jumppaa aamuvirkuille kello 11-12.30. Tule tutustumaan ilmaiseksi! Ota mukaan juomapullo, makuualusta ja avoin mieli. TUL-sali, Torikatu 2.
  • Veitsiluodon Eläkkeensaajien, Muistiyhdistyksen ja Invalidiliiton yhteinen tapahtuma. Luvassa muun muassa pelailua, laulua Veli Tikkalan johdolla ja lihakeittolounas. Lisätietoa Lounais-Lapin yhdistykset-palstalla.

Tiistaina 3.10.

• Kivalo-opiston Itämainen tanssi – Leidit kello 11-12.30. Tule tutustumaan ilmaiseksi! Ota mukaan juomapullo, makuualusta ja avoin mieli. TUL-sali, Torikatu 2.
  • Meri-Lapin jousikvartetin 40-vuotiskonsertti kello 19, Kemin kulttuurikeskuksen iso auditorio, Marina Takalon katu 3. Vapaa pääsy.
  • Seniorisurf, kirjaston sähköiset palvelut tutuiksi. Kello 12-14, Kemin kaupunginkirjasto, Marina Takalon katu 3.

Keskiviikkona 4.10.

• Lastenkulttuurikeskuksella kello 10-12 Avoin taidetoiminta alle kouluikäisille yhdessä äidin, isän tai vaikka mummon kanssa. Aiheena: minitaulu. Vapaa pääsy, ei ennakkoilmoittautumista.
  • Kivalo-opiston Leppoisaa jumppaa varttuneille kello 11-12. Tule tutustumaan ilmaiseksi! Ota mukaan juomapullo, makuualusta ja avoin mieli. TUL-sali, Torikatu 2.
  • Kivalo-opiston Senioritanssi kello 12.15–13.45. Tule tutustumaan ilmaiseksi! Ota mukaan juomapullo, makuualusta ja avoin mieli. TUL-sali, Torikatu 2.
  • Seniorikino Kinopirtissä. Kello 13 elokuva Kuolleet lehdet ja kello 13.15 elokuva Kiiruna. Lipun hinta on 9,50 euroa, ja hintaan kuuluu kahvit elokuvan jälkeen CafeBarKinon puolella ja lisäksi pulla- ja kakkutarjouksia.
  • Kirjailijavieraana Arvo Myllymäki, kello 17.30-19.00, kirjaston Stage, Marina Takalon katu 3. Vapaa pääsy.
  • Hyvinvointiauto ONNI kiertää Kemissä. Katso pysähdyspaikat ja lue lisää täältä:

Torstaina 5.10.

• Seniorimessut Kulttuurikeskuksessa sekä virtuaalisesti verkossa kello 10-14, tämän vuoden teemana “Tehdään iästä numero!” Vapaa pääsy. Katso messujen ohjelma ja lisätietoa:

Perjantaina 6.10.

• Pertti Jarla – Petja Lähde: Fingerpori, kello 19. Kemin teatteri, Sauvosaarenkatu 4. Liput 15-30 euroa, Lippukassa on avoinna keskiviikko-perjantai 11-16 ja tunti ennen esityksen alkua.
  • Ihime Improojat CafeBarKinossa kello 20, Valtakatu 12. Vapaa pääsy.
  • Taidemuseossa kello 16.30-17 Flow-joogaa Marjo Pitkon taidenäyttelyn keskellä. Vapaa pääsy, ota oma matto mukaan. Ohjaajana joogaopettaja Oili Ruokamo.

Lauantaina 7.10.

• Taidemuseossa kello 10-10.30 Flow-joogaa Marjo Pitkon taidenäyttelyn keskellä. Vapaa pääsy, ota oma matto mukaan. Ohjaajana joogaopettaja Oili Ruokamo.
  • Aikuisten kiekkokoululauantai kello 15-15.50. Perämeren Jäähalli, Länkimaantie 3. Lisätietoja Kemin Lämärien nettisivuilta.
  • Laulu, Menu, Meri -iltapäiväklubin vieraana Kauko Röyhkä. Kello 15 alkaen Lumilinnan Lumihiutale-ravintolassa, Lumilinnankatu 15. Liput Lumilinnan verkkokaupasta tai soittamalla +358 16 258 878. Päivällinen ja konsertti 65 euroa. Päivällinen, viinipaketti ja konsertti 90 euroa.
  • Pertti Jarla – Petja Lähde: Fingerpori, kello 18. Kemin teatteri, Sauvosaarenkatu 4. Liput 15-30 euroa, Lippukassa on avoinna keskiviikko-perjantai 11-16 ja tunti ennen esityksen alkua.

Sunnuntaina 8.10.

• Diakonian kirkkopyhä, Kemin kirkko. Jumalanpalvelus ja ehtoollinen, kirkkokahvit seurakuntakeskuksessa jumalanpalveluksen jälkeen. Teemana Vanhusten viikko.
  • Bocciaa kello 15 alkaen Rytikarin Työväentalon salissa, järjestää Veitsiluodon Kisaveikot.

Vanhustenviikolla Kulttuurikeskuksen Aula Galleriassa esillä Kivalo-opiston kuvataiteen päiväryhmän Jälkipeliä II syysnäyttely – Matkan varrelta. Lisäksi kirjaston Stagelle asetetaan esille Historiallisen museon Muistojeni Valtakatu -näyttely.

Järjestöt juhlivat Vanhustenviikkoa omina kerhopäivinänsä. Vanhustenviikko huomioidaan monin tavoin myös palvelukodeissa. Esimerkiksi Iltaruskossa on viikolla luvassa ulkoilua, askartelua, musiikkia, kahvittelua ja muuta mukavaa syyspuuhaa. Purolassa luvassa on muun muassa pelailua, maalaamista, aamubrunssi ja hemmotteluhetkiä. Vanhustenviikolla myös kerhot ja yhdistykset vierailevat palvelukodeissa ilahduttamassa yhteislaulun merkeissä.

Muutokset mahdollisia.