Viestintä ja markkinointi

Kemi on vireä, vihreä, viisas ja viettelevä kaupunki. Pohjoinen luonto, meri, rannat ja saaret, maailmankuulut nähtävyydet kuten talvinen Lumilinna ja jäänmurtaja Sampo tarjoavat ainutlaatuisia elämyksiä matkailijoille. Asukkailleen Kemi tarjoaa kiireetöntä, vaivatonta ja turvallista arkea perheen ja ystävien parissa, viihtyisässä ympäristössä luonnon keskellä, hyvien palveluiden ja kulkuyhteyksien lähellä. Todellista Easy Livingiä.

Kemi on asukkaiden kaupunki. Jotta kaupunki elää ja voi hyvin, se tarvitsee uusia asukkaita. Uudet asukkaat haluavat kaupunkiin, jossa on työpaikkojen lisäksi viihtyisä kaupunkiympäristö. Kemissä työ ja osaaminen ovat kautta historian olleet yksi kaupungin vahvuus. Kemin työpaikkaomavaraisuusaste on 118%. Työn ohella asukkaiden pysyvyyteen vaikuttaa asumisviihtyvyys, ja tähän kaupungilla on mahdollisuus antaa oma, keskeinen panoksensa.

Tarinat syntyvät tilanteissa, joissa ihmiset kohtaavat kunnan. Ihmiset kertovat kokemuksia kunnasta ja sen toiminnasta ja rakentavat näin jatkuvasti kunnan mainetta. Mielikuvat ovat ratkaisevia varsinkin silloin, kun ihmisillä ei ole omakohtaista kokemusta kunnasta, mutta he ovat kuulleet siitä tarinoita.

Oikeista ja hyvistä teoista täytyy osata myös kertoa muille. On kuitenkin muistettava, että oma toiminta tulee aina ensin. Vasta, kun toiminta on kunnossa, siitä voidaan kertoa eteenpäin – rehellisesti ja avoimesti. Jokaisella kaupungin työntekijällä on vastuu kaupungin viestinnästä, yhdessä kerromme tarinaa pienestä viihtyisästä kaupungista ja peräksi antamattomasta kansasta kaukana pohjoisessa pohjolan perukoilla.

Kemistä oon ja kehtaan sanua.

Vankkumaton_usko